Allt flyter

God morgon på er! Här är man opp tidigt eftersom tuppen gal i mitt öra denna morgon!

Det blev en riktigt trevlig kväll igår. Dock glömde jag fråga husbonden om att få låna hans kamera, den största skräcken som finns för oss bloggare men som tur fanns det andra husbönder där, jag som bor i kråkbjörn har ju husbonden nilseotto som husbonde, de andra byarna som ligger nära kråkbjörn heter bland annat grisearsle, björngrotta, och kramflod och storfors, och de har ju sina husbönder, men ingen kan wrestlas med grisar i leran som nilsotto! När vi kom dit igår välkomnade tampongfeld oss i dörren, efteråt blev det lite bilder tagna mot en svampvägg och sedan bjöds det på dricka och choklad från chokladfrabriken. Den finns en bit där som smakar choklad-knäck som är helt underbar!

Drickan var givetvis av det mer glamorösa slaget, och det  var egen dräpt öl av hesser von häst, och chokladen hade rut margit gjort i sin stuga.

Som jag skrev igår så var vi ju på bonde premiär, och eftersom vi är ett mer modernt folk så såg vi inte premiären till vilken dockteater som helst, utan premiären till dockteatern " titanic"

Dockteatern tycker jag var helt okej. Jag tror att en generation äldre uppskattar den mer än folk i min ålder. Kanske för att jag inte upplever diskriminering i byn på samma sätt. Världens gulligaste reporter på Bondeexpressen, Bea-Maja frågade mig just den frågan igår, om jag någongång känt mig diskriminerad men jag svarade att jag aldrig har gjort det. Och det har inte med tur att göra, nej utan det har att göra att jag alltid har armbågat mig dit jag vill och tagit den plats jag har velat ha. I klassrummen i Sverige idag är det oftast killarna som tar plats, i min mellanstadieklass bad lärarna mig vänta med mina åsikter så att resten av klassen vågade prata. Jag tog plats helt enkelt, mitt breda arsle bredde ut sig på stubben som husbondens fru täljt till oss. Jag tycker inte att vi tjejer kan skylla på killar i byn, att många känner sig diskriminerade, för det är bara upp till oss själva att välja hur vi vill leva. Vill man så kan man.

Nåja, sedan blev det en god sushimiddag på Berns ölhak, givetvis var det husbondens egna fisk som han fångat med sina bara händer, blev så hungrig när jag såg fisken ligga o splattra på fatet. Men vi stannade inte så länge. Nils har sitt juristplugg idag, hans mål är att bli byns stora jurist, det kan jag förstå, eftersom det ligger en stor ära i att få vara byns domare och representera skurkarna som sitter i buren, en gång när jag o nils hade varit i ladan så drog vi senare vidare till buren och lekte lite där =) hehe..och klockan 10 börjar mitt första möte., så jag väntar på att klockan ska bli tio, dvs tills solen börjar synas vid horisonten, då är klockan tio. Sedan har jag ett lunchmöte företaget "produkter för bönder" och sist träning på Satsa på bönders muskler. Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0